۲۷ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۵۳
کد خبر: 30769678
T T
۰ نفر

تهران - كنسرت موسيقي گروه 'پارسه'، هفتم و هشتم بهمن ماه در تالار ايوان شمس روي صحنه خواهد رفت و تمام درآمد‌هاي اين كنسرت صرف هزينه هاي كنترل و پيشگيري از بيماري ايدز خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران (UNIC)،‌ این مركز و دفتر برنامه مشترك ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS) قصد دارند در راستای رسالت سازمان ملل متحد در آگاهی رسانی به جامعه ایرانی در زمینه بیماری ایدز یك كنسرت خیریه موسیقی برگزار كنند.

اجرای این كنسرت خیریه، همسو با تلاش‌های بین‌المللی برای تحقق ششمین آرمان توسعه هزاره (جلوگیری از گسترش بیماری ایدز، مالاریا و سایر بیماری‌ها) همچنین به صفر رساندن بیماری ایدز با تاكید بر حذف انتقال 'اچ آی وی' از مادر به جنین است.

درواقع هدف نخست این برنامه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه ایدز و در مرحله دوم، جمع آوری كمك های نوعدوستانه در مسیر كنترل و مهار همه گیری این بیماری است.

كنسرت خیریه گروه موسیقی پارسه، نخستین فعالیت هنری نوع‌دوستانه در تقویم كاری برنامه مشترك ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران در سال جدید است.

این كنسرت در دو قسمت 'موسیقی ملل' و 'موسیقی ایران' اجرا خواهد شد. در این برنامه گروه موسیقی پارسه به سرپرستی شهریار محمدپور به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

تركیب اصلی سازها و بخش 'موسیقی ملل'، 'پیانو'، 'گیتار' و 'كنترباس' با همراهی خواننده و در بخش موسیقی ایرانی 'تار'، 'گیتار' و 'كنتر باس' با همراهی خواننده خواهد بود.

بهنام ابوالقاسم، نوازنده، تنظیم قطعات و نواختن 'تار' و 'پیانو' را به عهده خواهد داشت.

نوید زمردی نیز هنر خود را در تنظیم برخی قطعات و نواختن 'گیتار' عرضه می‌كند. داریوش دهقانی آذر نیز 'كنترباس' خواهد نواخت.

مدیریت برنامه با سعید رضایت (مدیر گروه كر و اركستر ارسباران) است، همچنین همراهی گروه با سازهای كوبه‌ای برعهده بهتاش ابوالقاسم و خوانندگی قطعات با شهریار محمدپور خواهد بود.

تمامی درآمد های این كنسرت صرف هزینه های كنترل و پیشگیری از ایدز خواهد شد.

علاقه مندان به موسیقی می توانند با مراجعه به آدرس www.sigozar.com نسبت به خرید بلیت اقدام كنند.

این كنسرت خیریه، جمعه و شنبه (هفتم و هشتم بهمن ماه) ساعت 21 در تالار ایوان شمس به آدرس ابتدای بزرگراه كردستان اجرا خواهد شد.

فراهنگ**ا.خ**1588
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ